5 Temmuz 2014 Cumartesi

4 Gidenlerin Ardından...

Hayırlı Geceler
Uzun zamandır bilgisayarımla ilgili sorun yaşadığım için bloğuma yazı yazma imkanım olmadı.
El emeklerime devam ediyorum ama bugün çok başka şeylerden konuşmak istiyorum.

Geçen yıl Ramazan ayında babam tarafından 15-16 yaşlarındaki bir akrabamızı motorsiklet kazası sonucu kaybetmiştik.
Ne yazıkki benzer bir olayı bu sene tekrar yaşadık.
Yine motorsiklet kazası.

Bu ölüm beni çok etkiledi.
Anne tarafımdan akrabamız olması bir yana,arkadaştık biz onunla.
Bütün kuzenler ve yaşıt olan bir kaç akrabamızla köyümüze gittiğimizde bir araya gelirdik.
Beraber gezer beraber oynardık çocukken.

Dünyanın düzeni bu ya hani,herkez evlendi dağıldı.
Her birimiz savrulduk bir yerlere.
Herkezin kendine göre bir düzeni oldu.
Görüşemez olduk.

En son iki ay kadar önce evine gittiğimde görüşmüştük.
Görüşemediğimiz için üzüntümüzü dile getirmiştik.
Hani uzun süre görmezsiniz bir insanı,görünce anılarınız canlanır da
''daha sık görüşelim olurmu'' dersiniz.
Ama içten dersiniz.
Çünkü geçmişte çok anınız vardır.
O günleri hatırlamak istersiniz,anmak istersiniz.
O gün o duyguları hissetmiştim.
''Arkadaşlarıma özellikle de akrabalarıma daha çok zaman ayırmalıyım'' demiştim kendi kendime.
Ve kaçırdığım günlere bir ''ahh''  etmiştim.


...

Kaza haberi geldiğinde haberi veren kişi tam emin değildi kimin öldüğünden.
''Allah'ım inşallah Şerife değildir yoksa çok pişman olucam'' dedim kendi kendime.
Bir kaç telefon görüşmesinden sonra haber kesinleşince kuzenlerimi aradım haber verdim.
...
Sonrası malum cenaze ...
Eşinin halini,annesinin halini gördükçe içim parçalandı.
Ardında iki küçük çocuğu kaldı.
Oruçlu olarak vefat etmiş olması teselli oldu biraz.
...
Görüşememiş olmamızın pişmanlığını ömür boyu yaşıycam.
Yaşamım boyunca herşeyi erteledim.
''Şu bitsin,şu geçsin,yaz geçsin,kış bitsin'' derken yıllar geçip gitti.
Geçmişin pişmanlığından  an'ı yaşayamaz oldum.
Bazı kararlar aldım kendimce.
Ne kadar uygulayabilirİm bilmiyorum tabi ama aldığım kararlarla ilgili hemen adımlar atmaya başladım.
Aynı pişmanlıkları tekrar yaşamak istemiyorum.
Onun için yakınlarıma daha çok zaman ayırmalıyım,kıymetlerini bilmeliyim.
...
Mekanın cennet olsun inşallah arkadaşımm,kardeşimm.

Onun için bir ''Fatiha'' okursanız çok sevinirim.

Ve son olarak

Öğrendim ki;bütün sevdiklerinle iyi ayrılman gerek,hangisinin son görüşme olduğu bilinmez...

Vesselam

SALİHA


 












 

4 yorum:

  1. Canım Allah Şerife kardeşimize rahmet eylesin...
    :(
    Çok üzüldüm inan.
    :(((
    Selam ve dua ile....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah razı olsun Tuba ablacım.Dua edin inşallah.

      Sil
  2. Başınız sağolsun, o acıyı çok iyi bilirim, genç ölümü dayanılması çok zor bir acı. Hele bir de çok yakınınsa işte o daha da acı. Ama rabbim dayanma gücünü sabrını veriyor. unutmuyorsun aama yaşıyorsun işte hayat kaldığı yerden devam ediyor. ölüm çok hepimize çok yakın. imtihan büyük. mekanları cennet olsun, son acınız olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim İlknur hanım.Genç ölümü gerçekten başka oluyo.Sevgiler..

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...