6 Aralık 2013 Cuma

4 Mini Mouse ve Devam Eden Çekilişim

Hayırlı Cumalar

Öncelikle çekilişime hala katılmadıysanız sizi buraya alayım TIK TIK

Yaklaşık 1,5 yıldır keçe işiyle uğraşıyorum.
İlk günlerimi düşünürsem kendimi geliştirdiğimi düşünüyorum.
Aslında uzun zamandır kafama takılan bi soru vardı.
Malum canlı figürler yapıyorum yada bu işle uğraşan bi çok kişi yapıyor.
İstişare ettiğim bazı kişiler onay versede içime sinmedi bir türlü.
Araştırınca bazı Hadisler buldum.


 (Canlı resmi yapana, kıyamette "Yaptığın resme can ver" diye azap olunur.) [Müslim]
(Canlı resmi yapan, kıyamette en şiddetli azap görecektir.) [Buhari]


Bu sebeple artık canlı figürler yapmak istemiyorum.
Bu kararı bir süre önce almıştım zaten ama bu Mini Mouse isteği kıramayacağım bi arkdaşımdan geldi.
Ve son olsun inşallah dedim.
 Tabiki faklı fikirler olucaktır bu konuyla ilgili.
Herkeze saygı duyarım.
Benim düşüncem artık bu yönde.
Hazır kesim keçe alıp kullanabilirim belki ama kendim yapmak istemiyorum.

Hepinize hayırlı cumalar diliyorum.
Dualarınızda yer almak ümidiyle.

SALİHA

 


4 yorum:

  1. Sevgili Salihacığım,
    Canım kendini çok geliştirdin gerçekten, Maşallah.
    Ben yaptıklarını görünce bayılıyorum.
    Ellerin dert görmesin.
    Canlı resim konusunda durum farklı farklı analiz edilebiliyor. Ama bazı hocalarımız yapılan şeklin tamam (tam olmamak;eksik uzuv veya üzerinde canlılığını değiştirecek bir çizgi-ip vs . olması durumunda bu canlı sayılmıyor, örnegin bir vesikalık resim canlı hükmünde değil, çünkü insan o haliyle yaşayamaz, örneğin bir hayvanın sadece kafasını veya vücudunun yaşayamayacağı haliyle eksik resmedilmesi-dikilmesi-işlenmesi canlı hükmünde değil)olması durumunda caiz değildir, canlılık hali kaybolursa fetva olarak yapılabilir diyorlar.
    Sen bir insan resmi yapsan, boynuna bir iple veya bir kalemle çizgi çeksen, orada beden ayrılmış oluyor diye biliyorum. Burada yaptığın çalışmada hayvanın ayakları yok. Ayaksız yaşayabilir mi? Buna bakıyoruz. Ama dediğim gibi sadece yüz veya bedenin büyük kısmı yoksa kerhen fetva verilebiliyor. Ayyyy çok uzattım.
    Hatam da varsa affola...bildiğim hâliyle aktarmak istedim...
    Selam, dua ve muhabbetle canım Salihacığım♥♡♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Estagfurullah ablacım.Evet senin dediklerinde mantıklı ama ne bileyim işte içime sinmedi bir türlü :)

      Sil
  2. hayırlı cumalar. evet güzel bir konuya değinmişsin

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...